4 pagrindiniai naudojamumo („Usability”) principai puikiai svetainei

Naudojamumas (angl.„Usability”)

Aplinkui kasdien kuriamos svetainės su standartiniais dizainais, tačiau tai lankytojams nedaro jokio įspūdžio. Tad norint sukurti neišdildomą įspūdį ir įtraukti vartotoją reikia peržengti standartą. Ir tai jokiu būdu nereiškia, kad praktiškumas ir patogumas tapo mažiau svarbus, ne… jis tiesiog įgavo kitokį vaidmenį.  Naudojamumas (angl.„Usability”) reiškia į vartotoją orientuotą svetainės dizainą ir funkcijas. Todėl „usability” dėka galima kurti efektyvius produktus, kuriais bus paprasta naudotis.

Prieinamumas

Pats naudojamumo pagrindas – techniniai parametrai ir paprastumas. Tarkim, vartotojo galimybės telefonu, kompiuteriu ir kitu įrenginiu nesunkiai (galioja trijų mygtukų taisyklė) surasti Jūsų svetainę. Jeigu surasti negali – visos pastangos tampa bevertėmis. Tad privalote du kartus patikrinti nuorodas:

  • Ar nuorodos nenukreipia atgal į paieškos sistemas?
  • Ar paieškos sistemose pagal nuorodą nepateikia daugiau nei 404 puslapių rezultatų.

Aiškumas arba paprastumas

Galima sakyti, kad naudojamumo („Usabillity”) esmė yra konkretumas. Jeigu lankytojams nėra patogu naudotis per daug sudėtinga platforma, greičiausiai jie taupys laiką surasdami analogą. Jeigu lankytojas kol išmoksta svetainės valdymą pamiršta savo pirminį tikslą, klientas vertins svetainę kaip nedraugišką ir  į ją negrįš.

Lankytojai į svetainę ateina turėdami tam tikrų tikslų, tad svetainės kūrėjų darbas – padėti vartotojui kaip įmanoma operatyviau tuos tikslus pasiekti. Aiškumas gali būti pasiektas:

  • Paprastas svetainės medis;
  • Tiesioginis atsakas apie tai kas vyksta sistemoje;
  • Gairės arba pagalba su konkrečia informacija ką ir kada reikia daryti;

Išmokstamumas

usabilityTai turėtų būti nepriekaiškingo naudojamumo „Usabillity” tikslas – suprojektuoti intuityvias sąsajas ir leisti vartotojui suklydus ištaisyti savo klaidas. Čia reiktų naudoti kažką ką jau žmonės žino arba sukurti kažką naujo, ką jie greitai išmoks. Jeigu naudojate naują dizainą, įsitikinkite, kad vartotojui pačiame pradiniame mokymosi etape yra aišku ką reiks daryti toliau. Tad galite pasiūlyti mini instrukcijas arba planą.

Patikimumas

Jūsų lankytojams svetainė gali sukelti skeptiškus jausmus, jeigu jie abejos Jūsų kompetencija, nežinos su kuo bendrauja arba pamatys bevertį turinį. Norint to išvengti reikia nepamiršti puslapių ar informacijos „Apie Jus”, Jūsų kontaktų, galbūt net komandos nuotraukos.

Tinkamas naudojamumas („Usabillity”) reikalautų, kad lankytojai žinotų, jog esate tikra įmonė su komanda, žmonėmis, kurie galės jam padėti, iškilus nesklandumams.

Žinoma, labai svarbų vaidmenį vaidina turinys, nes jis suvokiamas kaip svetainės patikimumo garantas ( patikimumas, dar vienas svarbus naudojamumo „Usabillity” aspektas). Nebūkite kuklūs rašydami apie savo patirtį ir privalumus, jeigu esate savo srities specialistas. Parodykite klientų atsiliepimus, sukurkite „portfolio” ir pateikti darbų pavyzdžių.