pesciuju saugumo salelesTam tikros naujovės keliuose ne visada sutinkamos džiaugsmingai ir išskėstomis rankomis. Pastačius pesciuju saugumo saleles kai kuriose miesto vietose pradėjo rasti tam tikrų nusiskundimų ir verkšlentojų – atsistojus ant pesciuju saugumo saleles reikia dairytis, ar neatvažiuoja automobilis, nes trukdo ten esantys stulpai. Stulpas – ne siena, tačiau pėstiesiems, pasirodo, ir jis labai trukdo. Bet pesciuju saleles Vilniuje gali išsaugoti daugiau gyvybių, kurių taip dažnai pasitaiko. Dėl to avaringiausiuose ruožuose ir statomos būtent pesciuju saugumo saleles, o ne paprastai paženklinama perėja.

Pesciuju saugumo saleles Lietuvoje yra statomos avaringiausiose sankryžose. Jos pažymimos raudona ir balta spalva. Automobilio vairuotojui tai įspėjimas, kad raudonos spalvos perėja traktuojama taip pat, kaip ir sankryžoje esantis šviesoforas su degančiu raudonos šviesos signalu. Dažnai pėsčiųjų saugumo salelės būna pakilusios nuo plento lygio keletą centimetrų, kad vairuotojas privalėtų sumažinti greitį. Pesciuju saugumo saleles Kaune ir kituose miestuose gali būti su pagalbiniais borteliai ir konstrukcijomis. Tokių konstrukcijų privalumas yra tas, kad vairuotojas iš tolo mato kliūti ir sumažina greitį. Taip sumažėja šansų padaryti autoįvykį, kurio pasekmės labai liūdnos… Pesciuju saugumo saleles užsienyje stato kiek kitaip, tačiau jų paskirtis tokia pati. Rezultatai tikrai džiugina, nes autoįvykių tokiose salelėse padaroma kur kas mažiau.

Lietuvoje šie kelio „ženklai“ statomi atsižvelgiant į itin griežtas pesciuju saugumo saleles taisykles, kurias tvirtina Susisiekimo ministerija. Jose numatomi visi kiti kelių žymėjimo aspektai – salelės yra tik viena nedidelė jų dalis.

Kiek visa tai kainuoja? Pasakyti vien tik pesciuju saugumo saleles kainą yra labai sudėtinga, nes atskirai salelė negali būti statoma. Tai viso horizontalaus gatvių ženklinimo projekto dalis. Bet kuriuo atveju niekas privačiai tokios salelės pasakyti negali. Reikalingi kelių projektai, patvirtinti Kelių inspekcijos. Aišku, prie tokių projektų dirba inžinieriai ik savivaldybės plėtros specialistai.

Taigi, privalumai:

  • Saugiau eiti per gatvę;
  • Vairuotojai visada sumažina greitį;
  • Vairuotojas gali važiuoti tik jam skirta juosta – negali lenkti, taranuoti, ar kaip kitaip įsivelti į pavojingą eismo įvykį;
  • Salelėje pastatyti ženklai gali apsaugoti žmones nuo automobilio smūgio;
  • Saugumo salelės apšvietimas yra geras, matyti iš toli.

Visa tai tik dar labiau prisideda prie „karo keliuose“ laimėjimo.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *