SEO specialistai vienbalsiai sutinka – atgalinės nuorodos – vienas iš svarbiausių SEO optimizacijos etapų po vidinio SEO atlikimo. Jei neturėsite atgalinių nuorodų, puikus turinys ir profesionalus vidinis SEO neatneš norimų rezultatų.
Kodėl?
Reiktų įsigilinti į oficialią Google poziciją nuorodų atžvilgiu. Ji labai paprasta.
Jei į tave kažkas deda nuorodą be jokio mokesčio, tai reiškia, kad tu esi autoritetingas ir rekomenduojamas visiems, kas pamato tą turinį.
Paprasčiau kalbant, nuoroda prilygsta rekomendacijai. Juk rekomenduojami tik gerai paslaugas atliekantys specialistai. Paprastai tokiems net papildomos reklamos nereikia. Tokiu būdu mąstydami galite gauti tikrai kokybiškų nuorodų, kurias vertins ir Google, ir žmonės.
Kur tokių nuorodų gauti Lietuvoje?
Šia labai sudėtinga situacija. Kokybiškos nuorodos gaunamos profesionalų tinklaraščiuose. Jei esate tam tikros srities specialistas, visada galite pasiūlyti kokybišką straipsnį į kažkieno blogą. Aišku, nemokamai, tik su sąlyga, kad straipsnyje įsidėsite nuorodą į savo arba kliento puslapį. Tokiu būdu įmonės gali atgaivinti savo apleistus tinklaraščius ir gauti papildomų lankytojų, kuriuos atvestų autoriaus reklama įvairiuose socialiniuose tinkluose. Tai įmanoma, bet ar dažnas atvejis Lietuvoje? Nelabai. Įsisiūlyti su straipsnius „į svečius“ dažnai būna labai sudėtinga. Kodėl? Dėl požiūrio „svetimas turinys tik per mano lavoną…“ Jis dar labai gajus. Juk neduok Dieve kažkas bandys pas mane pasireklamuoti. Jei pats nesireklamuoju, tai ir kitiems neleisiu…
SEO paslaugas teikiantys specialistai dažnai susiduria su tokiu požiūriu. Tada lieka tik vienas kelias – SEO straipsniai, kurie nepasižymi nei aukšta kokybe, nei didele nauda skaitytojui. Nuoroda yra, tačiau ji savo vertę įgauna per keletą mėnesių. Tai lengvesnis kelias, nors ir ne visada pigesnis. Už SEO straipsnių patalpinimą imamas mokestis. Tiesa, gerą straipsnį savo tinklaraštyje, kurį rašys patyręs tekstų kūrėjas suploti teks mažiausiai 50 eurų. Už tokią sumą galima kelis SEO straipsnius publikuoti.
Ar tikrai reikalinga nuoroda?
Jau kuris laikas kalbama, kad Google supranta, kada tekste minimas neaktyvus puslapio pavadinimas šalia raktinių žodžių. Jei įmonė užsiima langų gamyba ir apie ją rašoma straipsnyje apie langus, reiškia, ji kažkuo ypatinga ir ją autorius rekomenduoja. Tokiu būdu Google deda papildomų pliusų puslapio autoritetui, bet ne konkrečiam puslapiui svetainėje. Kuo autoritetas didesnis, tuo aukščiau bus rodomas paieškoje. Aišku, tokių nuorodų gali prireikti gana daug, kad būtumėte pastebėti. Bet čia situacija paprastesnė – savo kokybiško tinklaraščio straipsnius galima pasiūlyti Lietuvos žiniasklaidai, taip pat laisvai galima skelbti straipsnius nemokamai LinkedIn socialiniame tinkle ir Rekvizitai.vz.lt portale. Tai itin aukštą reputaciją turintys portalai, kurių straipsnius Google laiko savotišku įvertinimu.
Labai nepatartina šiukšlinti komentaruose. Google robotai puikiai supranta, kur yra komentarai, o kur straipsnio tekstas. Dėl šios priežasties lazdos perlenkimas gali atnešti trumpalaikį, bet neefektyvų poveikį – po kurio laiko tos spaminės nuorodos duos neigiamus signalus ir puslapio pozicijos gali kristi.