Vienas iš pagrindinių el. parduotuvių privalumų yra prekių grąžinimas per savaitę. paprastoms buitinės technikos parduotuvėms ši tvarka kartais yra “neprivaloma”, tad ten grąžinti kokybiškas prekes yra gana sudėtinga. Kokios dar yra prekių grąžinimo plonybės, kurias turėtų žinoti bet kuris interneto parduotuvės pirkėjas?
– bet kuri prekė gali būti grąžinta per 7 dienas nuo jos įsigijimo pateikus pirkėjo raštišką prašymą ir įrodymą dėl prekės pirkimo fakto – pirkimo pardavimo sutartis arba čekis.
– nors įstatymai ir neapibrėžia grąžinimo pakuotėje statuso, kiekvienas prekybininkas savo pirkimo pardavimo sutartyje nurodo, kokioje pakuotėje turi būti prekė grąžinama. Jei prekybininkas reikalauja grąžinti net ir kokybišką prekę originalioje pakuotoje, šio reikalavimo būtina laikytis. Taigi, per pirmas 7 dienas po produkto įsigijimo neišmeskite pakuotės. Taip pat jei yra galimybė, saugokite pakuotę, jei tektų daryti garantinį grąžinimą.
– pirkdami iš užsienio el. parduotuvės prekės grąžinti greičiausiai negalėsite, nors yra el. parduotuvių, kurios priims atgal kokybiškas prekes. Pati grąžinimo procedūra gali būti sudėtinga, o taip pat ir ilga, nes prekę teks siųsti paštu prieš tai išsiaiškinus, kurioje šalyje yra grąžinimo adresas. Nors parduotuvės produktų aprašymai ir pateikiami anglų kalba, parduotuvės administracija gali būti įsikūrusi bet kurioje šalyje. Nuo to priklausys jūsų prekės siuntimo išlaidos ir laikas, kurį sugaišite el. paštu aiškindamiesi visą grąžinimo tvarką.
– nesugedusios ir nepažeistos prekės grąžinamos atvežant supakuotą prekę į el. parduotuvės atstovybę arba atsiunčiamos paštu. Jei prekė didelė, jo siuntimo išlaidos yra didelės. Pašto išlaidas apmoka pirkėjas.
– jei atidarius pakuotę paaiškėja, kad prekė pažeista ar apgadinta, ją grąžinti galima per 30 dienų. Apie pažeidimą informuojamas pardavėjas raštu. Prekės paimti atvažiuoja pirkėjo siųstas kurjeris, todėl jos siųsti paštu savo lėšomis pirkėjui nereikia. Pardavėjas paprastai pasiūlo alternatyvią prekę arba grąžina pinigus, tad galima pasinaudoti šia situacija ir tuo pačiu metu, kai pažeista prekė bus išvežta galite gauti kitą.
– gavę neveikiančią prekę ar apgadintą, turėtumėte išsamiai aprašyti pažeidimus, ir, jei yra galimybė, nufotografuoti. Visą medžiagą pateikti pardavėjui, kuris tikrai įvertins pastangas. Prekės pažeistos atvyksta ir ne dėl pardavėjo ar kurjerio kaltės, tad siekiant stiprinti aptarnavimą, pažeidimų aprašymas ir fotografavimas labai padeda. Grąžindami prekę kurjeriui jos galite ir nerodyti, nes kurjeris tik pervežinėja ir pažeidimų nefiksuoja.
– gavę prekę su pažeista pakuote ir įtardami, kad viduje esanti prekė gali būti pažeista, galite atsisakyti ją priimti ir grąžinti iš karto kurjeriui. Tik prieš tai įsitikinkite, ar iš tikrųjų prekė turi išorinių pažeidimų. Rekomenduojame prekę priimti, nes grąžinimui dar turite 7 dienas, tačiau priėmimo dokumentuose būtina pažymėti, kad prekė gauta su pažeista pakuote ir nurodyti vietą, kurioje pažeidimą pastebėjote. Tai pravers, jei reikės prekę grąžinti garantiniam aptarnavimui, o pardavėjas griežtai reikalaus iš jūsų pakuotės.
– grąžindami prekę pardavėjui aptarkite tolimesnę bendradarbiavimo eigą – ar norite, kad pardavėjas grąžintų sumokėtus pinigus, jei buvo daromas išankstinis apmokėjimas, ar pasiūlytų alternatyvią prekę palankiomis kainomis su priemokos arba likučio grąžinimo galimybe.
Prekių grąžinimas yra nemaloni procedūra tiek pirkėjui, tiek pardavėjui, todėl el. parduotuvių konsultantai prašo klientų būti supratingiems ir išvengti nereikalingų emocijų proveržių, kurie tikrai nepadeda spręsti susidariusios situacijos. Žinokite savo teises dėl grąžinimo ir papasakokite apie jas savo draugams, kad kiltų kuo mažiau nesusipratimų ir konfliktų dėl kokybiškų bei nekokybiškų ar pažeistų prekių grąžinimo.